12 Ekim 2019 Cumartesi

SOHBET HATLARI




 Bir arkadaşıma geçen gün; yüzünde ne çok kıvrım var, ne çok iz var, ne tatlı dedim. Yaş… Dedi hayat… Dedi. Bir gün işi gücü çok bırakalım, oturalım,sen anlat, hepsini,
her şeyi anlat, bak o zaman oldu, Bu kavram muhtemelen bu acının hatırası, o olaydan geriye göz kenarındaki kırışıklıklar kaldı diye diye çözelim yüzdeki izleri hepsini.
Ben mesela saçlarımı ne zaman beyazlar düştü, o günleri hatırlıyorum, buradaki çizgi sanıyorum şu zamanın ise; diye konuştuk. Sonra Instagram'da şu an on yıl önceki
fotoğrafı paylaşma akımına denk geldim. Tam bu. Hala gencim, yaşlanmadım, hala güzelim… Yorumlar hiç değişmemişsin, diye yazılmış .masam bile kendini iyisi etme hareketi.
 Ev yapımı Sihirli Değnek kitabında okuduğum aşağıdaki satırlar geldi aklıma. Açtım tekrar okudum. Hala aynı fikirdeyim dolayısıyla paylaşayım istedim. Müthiş bir çabayla
kendiyle oynuyor insan, saçını değiştiriyor, İşini değiştiriyor, vücudunu değiştiriyor. Kendisi de bitmek tükenmek bilmeyen bir mücadeleye giriyor. Yaşlanmaktan ölesiye
korkuyor, yaşlanacaksın. Genç yaşta alımı istiyoruz. Geçen yıllar belli olmasın, yaşımızı belli etmeyelim ve yıllara meydan okuyan güzelliğimizle övünelim. Asıl bakmamız
gereken yer olan yürekle hiç işimiz kalmadı. Kendimizi daha güzel kılmak için harcadığımız onca çabanın 1000'de birine, kendimizi daha iyi, daha merhametli, daha donanımlı
olmak için haracmıyoruz.İnsanlar asla vazgeçemediğimiz ama sürekli kalabalığın içinde olmaktan nefret ettiğimiz aracı korkutur insanlar ona babamız hep güveniriz, hep yanılırız,
 asla güvenilmez insanlara deriz ama her defasında güveniriz. Asla düşünmeyiz, ilgilenmeyiz, insanların acı çekleri çok ilgilendirmez bize gözlerimi de olmuyorsa şayet ama aynı
acıları biz yaşayınca yine isyan ederiz, hiç kimsenin umurunda değil diye. Çok basit bu, anlamaya çalışma, insana bir gerçeküstü böyle. Erkek ederken de dişi ile de bir daha
çiftle şey bilmek için. Yavru kuşlar, yuvada daha hızlı büyümek içinez kardeşlerini öldürür. İnsanlar ise her şeyi öldürür, duyguları insanları ve tüm canlı cansız varlıkları
odur. Hani hayvanları insanları yemesi normal diyen büyük bir kitle var ya doğru bir eylem, hayvanları yememiz isteyenler… İnsanların bu denli acımasız olması ve sadece kendi
iyi olması da bu şekilde anlatılabilir sadece doğanın zinciri bütün kötülüklerinz. İnsan hem kendini hem daha da varolan maarifları değiştirmeye olduğu gibi kabul etmemeye
meyillidir. Hem kendime hem doğayı değiştirmek için üstün bir çaba harcar. Doğanın ve kendisinin dengesini bozar böylece hem kendisi hem doğada
var olan Her şey mutsuz olur. Çünkü bu dengesiz değişim; hem kendine hem çevresine hem doğadaki her şeyi değiştirme kaygısı onu mutsuz ve huzursuz hale getirir..
Sohbet hatları insanların yaşlanma korkusuyla ilgili nasıl başedebileceklerine dair yardımcı olmaktadır...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder